Thursday, November 5, 2009

beruk mak yeh

"aku" disini, sebagai pengganti diri saya bagi menampakkan kesopanan yg mana kononnya kiut dimata orang lain yg terkinja kinja meminta autograph bekal untuk bermimpi malam nanti dan disambung pula untuk diwar warkan pada sang babun babun lain dengan nada riak lagi ujub tanda bangga mendapat satu palitan dakwat pen murahan yg tah dari mana datangnya....

"aku" disini juga sebagai pengganti diri saya mengiyakan kejahilan yg penuh ketrampilan dari sinar wajah mereka mereka yg tak pernah tahu apa itu 'beruk'

"aku" juga masih disini sebagai pengganti diri saya tidak sama sekali menafikan yg mereka mereka itu sebenarnya hanya pecacai dan tidak lebih dari sekelumit fungus....

YA... mereka itu adalah kamu... kamu yg tidak pernah puas dengan apa yg ada ditanganmu...
tidak pernah endah dengan apa yg keluar dari dirimu dan tak pernah TIDAK untuk mendengki akan masyarakat mu....

Tanya dirimu... Adakah kamu seekor beruk?

Biar saya jawapkan..... Ya... kamu memang beruk

No comments:

Post a Comment